Presentere de ny lokalene til Heimdal Tannlegesenter
Løsning
En film som viser frem de mest sentrale fasilitetene i de nye lokalene
Resultatet
Én hovedfilm på 60 sekunder, med tilhørende kort-versjoner som viser frem fasilitetene Heimdal Tannlegesenter ønsket å trekke frem. Filmen viser også frem trivelige ansatte og kunder som har det fint, for å understreke slagordet deres - Den hyggelige tannlegen.
Den hyggelige tannlegen
Full lengde
Hovedfilmen på 60 sekunder er grunnmuren for hele kampanjen. I tillegg til å effektivt formidle de ulike fasilitetene selv, fungerer den også som utgangspunkt for de kortere versjonene.
Hovedfilm
Kortere versjoner
Med utgangspunkt i hovedfilmen ble det også klippet to kortere versjoner på 30 sekunder og 17 sekunder. Alle de 3 ulike versjonene ble alle formatert til 17:9, 16:9, 4:5 og 9:16, for å passe i ulike kanaler.
Formatert for SoMe
Gjennomføring
Hva krevde oppdraget?
Idéutvikling
Planlegging
Filming
Klipping
Animasjon
Formatering
Heimdal Tannlegesenter kom til meg med et ønske om å presentere de nye lokalene og hvilke spesifikke fasiliteter de ville trekke frem. Basert på det kom jeg frem til konseptet og manus.
Idéutvikling
For å kunne gjennomføre produksjonen med bare én innspillingsdag laget jeg en detaljert opptaksplan, som viste når de ulike fasilitetene skulle filmes og hvor lang tid vi hadde på hver av de.
Logistikk
Med den detaljerte opptaksplanen gikk innspillingen smidig og effektivt. Jeg hadde også med meg en assistent for å effektivisere innspillingen ytterligere.
Filming
Siden manuset til filmen var veldig tydelig og innspillingen utelukkende fulgte dette handlet klippingen om å sette sammen filmen i henhold til manuset, med noen små justeringer.
Klipping
All informasjon i filmene bli kommunisert gjennom tekst. For å gjøre dette litt mer spennende er all tekst lett animert. Stilen på disse animasjonene følger stilen til annen markedsføring fra HT.
Animasjon
Alle versjonene av filmen ble formatert til ulike plattformer, for å fungere optimalt i ulike kanaler.