Brandfilm

NTE

Oppdrag

Rette fokus på hvor mye i hverdagen vår som krever elektrisitet og at vi derfor bør sette pris på at det er strøm i stikkontakten til enhver tid

Løsning

En film som viser et konkret eksempel på hvordan strøm påvirker noens hverdag

Resultatet

Resultatet ble et portrett av Robert Aaring, profesjonell skikjører og nybakt far, som bruker elektriske hjelpemidler til å kunne fortsette å stå på ski samtidig som pliktene som pappa kaller.

Et kjærlighetsbrev til strøm

Full lengde

Hovedproduktet fra produksjonen er en film på 1,5 minutt. Den gir et innblikk i livet til Robert, som alltid har handlet om ski, men da han ble far endret ting seg. Da kunne han ikke lenger dra på ski når han ville lenger. Men han ville ikke legge skiene på hylla av den grunn og måtte da finne en løsning som ga han mulighet til å kombinere skikjøring en med familielivet.

Hovedfilm

25 sekunder

Hovedfilmen blir for lang i noen settinger og på enkelte plattformer. Derfor ble det også laget en kortere versjon på 25 sekunder, som formidler hovedbudskapet raskere.

Denne ble også formatert til ulike plattformer, slik at de fungerer optimalt uansett hvor de publiseres.

Kortere versjoner

Gjennomføring

Hva krevde oppdraget?

Idéutvikling

Planlegging

Filming

Klipping

Arkivklipp

Animasjon

Idéutvikling

Idé og konspet ble utviklet sammen med Robert og NTE.

Planlegging

Koordinering og logistikk knyttet til innspilling.

Jeg sto for all filming på prosjektet. Opptakene hjemme hos Robert ble gjort på noen timer, fordelt over to morgener, før Robert dro på jobb.

Filming

Ved å bruke voice overen som utgangspunkt handlet klippeprosessen om å finne bilder som matchet det som ble sagt. Utfordringen var her å finne musikk som matchet tempoet og stemningen underveis.

Klipping

Et sentralt element i filmen er “Fjutten”. En adapter til strømmåleren som kobler den til NTEs egen app. Den har ikke logo på seg, så for å fremheve at dette er et produkt fra NTE la jeg på en digital logo.

Animasjon

Alt av ski-klipp i filmen er arkivmateriale. Jeg har jobbet mye med Robert før og hadde derfor en god del materiale å jobbe med.

Arkiv

Fjutten

Digital logo

“Fjutten” har i utgangspunktet ingen logo på seg, men for å tydeliggjøre at dette er NTE sitt produkt måtte vi på en eller annen måte plassere en logo på den. Et klistremerke ville se for kunstig ut, så vi landet på å legge på logo digitalt.

La oss lage noe kult sammen!

Trenger dere innhold?