Utfordringen

Hvordan formidle budskapet på riktig måte?

Måten man kommuniserer et budskap på har stor innvirkning på resultatene man oppnår. Det er mange parametere å tenke på når man skal avgjøre hvordan innhold skal presenteres.

Under kan dere lese mer om ulike innholds-typer, hvilke behov de svarer på og effekten av de.

Behov: Dere ønsker å fornye eller forsterke kommunikasjonen av bedriftens verdier, visjon og historie

Brandfilm

Bygge identitet

Effekt: Bygge merkevareidentitet og skape en emosjonell kobling med målgruppen

Bygg troverdighet

Casefilm

Behov: Dere har konkrete oppdrag dere ønsker å vise frem fremgangsmåte og resultater fra

Effekt: Skaper troverdighet ved å vise frem spesifikke eksempler av tjenesten eller produktet deres i bruk

Rekrutteringsfilm

Tiltrekke nye talenter

Behov: Dere har et stort rekrutteringsbehov eller ønsker å bygge en sterkere arbeidsgiverprofil

Effekt: Tiltrekker nye talenter ved å vise frem bedriftens arbeidsmiljø, verdier og karrieremuligheter

Forklar enkelt og effektivt

Behov: Dere har informasjon knyttet til et produkt, tjeneste eller prosess som bør formidles på en ekstra tydelig og direkte måte.

Infofilm

Effekt: En kompleks tjeneste eller produkt blir enklere å forstå for kunder

Engasjer raskt

Behov: Dere må nå ut med et budskap som krever hurtig distribusjon, lav produksjonskostnad og høy delbarhet.

SoMe-innhold

Effekt: Innhold som raskt fanger oppmerksomhet og skaper engasjement på digitale plattformer

Demonstrer produktets verdi

Produktfilm

Behov: Nytt produkt skal lanseres eller eksisterende produkt trenger promotering

Effekt: Demonstrerer funksjonene, fordelene og verdien til det gitte produktet

Engasjer raskt

Opplæringsfilm

Behov: Dere har produkter som er tjent med en visuell opplæringsressurs

Effekt: Ansatte eller kunder blir lettere kjent med hvordan produktet skal brukes og opereres

Ta kontakt for en uforpliktende prat!

Hva passer best for dere?